Moje sposoby na planowanie posiłków | PKUconnect

Blog Justyny

Justyna Socha

Moje sposoby na planowanie posiłków

Właściwie jestem dość kiepska w planowaniu. Jeśli chodzi o posiłki głównie planuje je z 1-dniowym wyprzedzeniem. Cały tydzień pod względem kulinarnym jest mi dość ciężko zaplanować - przewidzieć czas, bądź jego brak, to czy przypadkiem nie będę jadła na mieście itp. 

Zwykle posiłki na następny dzień przygotowuję wieczorem, wcześniej myśląc, czy nie potrzebuje iść na zakupy, na co mam ochotę, bądź co mam w lodówce i co z tego można zrobić ☺ 

 

Zwykle bazuje na stałych sprawdzonych produktach + sezonowych owocach i warzywach. W zamrażarce staram się mieć awaryjnie szpinak, warzywa na patelnię bądź frytki. Ratują niejedną sytuację, czasem znacznie skracają czas przyrządzania posiłków, a z dodatkami stają się obiadem. 

Przygotowując posiłki do pracy, staram się, żeby były to rozwiązania szybkie i proste. Bardziej urozmaicone dania przygotowuję w wolniejszym czasie. 

Zwykle na kolejny dzień przyrządzam 3 posiłki – śniadanie, drugie śniadanie i obiad. 

Śniadanie: Są dość schematyczne. Najczęściej są to dwie kanapki z przeróżnymi warzywami. Staram się je wymieniać, aby dzień w dzień nie były takie same. Zwykle są to u mnie: ogórki (świeże, małosolne, kiszone), awokado, rzodkiewka, kolendra, szczypiorek, pomidory, papryka, boczniaki. Czasem dla urozmaicenia, przygotowuję tapiokę, placuszki bananowe bądź płatki ryżowe z dżemem i owocami- maliny, borówki, mango, kiwi. 

Do śniadania stałym elementem jest u mnie kawa ze śmietanką 30%. 

II śniadanie: Zdarza mi się zjeść np. jogurt wegański i banana, ale po takim posiłku szybko robię się głodna ☺ Znacznie częściej pojawiają się tutaj sałatki ze świeżych warzyw, zupy kremy, tortille warzywne, czy królująca teraz młoda kapustka. Zdarza się, że do sałatek, kapusty itp. dorzucam kromkę chleba, przez co dłużej jestem najedzona. 

Czasem mam ochotę na słodkie drugie śniadanie, wtedy przyrządzam owoce pod kruszonką (gruszki, jabłka, śliwki), koktajle owocowe, bądź właśnie płatki czy placki bananowe z owocami.

Obiady: U mnie to połączenie bazy, czyli najczęściej makaronu, z przeróżnymi kombinacjami warzyw (ale nie zawsze, czasem z braku czasu bądź ochoty moim obiadem są np. same warzywa na patelnię). Teraz, kiedy pojawiły pojawiły się młode ziemniaczki, typowego dania młode ziemniaczki + młoda kapustka nie mogło zabraknąć ☺ Poza tym przyrządziłam banalnie prosty i tylko 3 składnikowy (a w naszym przypadku nawet dwu, bo migdały raczej odpadają) przepis na szparagi. Zapiekłam je w odpowiednio doprawionych pomidorach koktajlowych, migdały zamieniłam na wiórki kokosowe i wyszło bardzo szybkie, lekkie i pyszne danie. Różnego rodzaju zapiekanki też są świetną i szybką alternatywą na obiad na co najmniej 2 dni. Ja często gotuję dania, które od razu mam na dwie porcje. 

 

Koktajle potreningowe, które pojawiły się w spisie to banan+mleko roślinne+cynamon+kakao. Na Instagramie pkuconnect znajdziecie post dotyczący tego koktajlu ☺. Zwykle są moim nieodłączonym elementem po treningu. 

Kolacja: To najczęściej posiłek jedzony już w domu i jest to właśnie koktajl potreningowy, kanapki, lekkie sałatki, pieczone warzywa. 

Dwa razy w spisie tego, co jadłam pojawiły się posiłki, które jadłam poza domem. Barszcz ukraiński, frytki z kapustą kiszoną oraz tacosy warzywne (z jackfrutem). Od jakiegoś czasu w wielu restaruacjach bardzo popularne stało się meksykańskie jedzenie. Takie tacosy przyrządzane są tylko i wyłącznie z mąki kukurydzianej i wody. Mają około 5,5g białka na 100g produktu, w paczce jest ich 10-12 sztuk. Zatem jedna sztuka ma około 0,5-0,6g białka. Bardzo często można je jeść z przeróżnymi warzywami ( awokado w tempurze, jackfruit, przeróżne salsy, kapusty, quacamole). Ja co jakiś czas pozwalam sobie na urozmaicenie któregoś z posiłków ☺ 

A jak wygląda u Was planowanie posiłków? Robicie coś takiego? ☺ 

Ustawienia prywatności

Tutaj możesz w dowolnej chwili deklarować i modyfikować ustawienia plików cookie.

Bezwzględnie konieczne pliki cookie

Są niezbędne w celu zapewnienia funkcjonowania witryny internetowej i nie można ich wyłączyć. Zazwyczaj są stosowane w odpowiedzi na podjęte przez użytkownika działania związane z żądaniem usług (ustawienie preferencji w zakresie prywatności użytkownika, logowanie, wypełnianie formularzy itp.). Można ustawić przeglądarkę, aby blokowała takie pliki cookie lub wyświetlała odpowiednie powiadomienia, jednak niektóre części witryny nie będą wówczas działały.

Analityczne pliki cookie

Umożliwiają nam liczenie odwiedzin i źródeł ruchu oraz pomiar i poprawę wydajności naszej witryny. Pokazują nam, które strony są najmniej i najbardziej popularne i w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie. Jeśli użytkownik nie zgodzi się na ich zastosowanie, nie będziemy wiedzieli, kiedy odwiedził naszą witrynę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.

Personalizujące pliki cookie

Służą do zwiększenia funkcjonalności witryny internetowej i personalizacji jej treści. Mogą być stosowane przez nas lub przez osoby trzecie, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli użytkownik nie zezwoli na ich zastosowanie, niektóre lub wszystkie z tych usług mogą nie działać poprawnie.

Pliki cookie do targetowania

Mogą zostać użyte przez naszych partnerów reklamowych poprzez naszą witrynę w celu stworzenia profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania mu odpowiednich reklam na innych witrynach. Nie przechowują bezpośrednio danych osobowych, lecz pozwalają na jednoznaczną identyfikację przeglądarki i urządzenia internetowego użytkownika. W razie braku zgody na ich zastosowanie reklamy prezentowane użytkownikowi będą w mniejszym stopniu dostosowane do jego zainteresowań.

----